Februarutfordringen

tirsdag 4. april 2017

Enkelt og greit

Jeg har en ganske mye enklere stil enn veldig mange scrappere rundt om i Norge. Jeg liker også å bruke stemplene mine på måter som kanskje ikke er helt opplagte, og det er det jeg har gjort i dag.

Stempelsettet Hei på deg består av tre bakgrunnsstempler, en datorute og teksten hei på deg. Jeg har brukt stempelet med alle trekantene på et tidligere kort, der jeg fargela inni de forskjellige trekantene. Denne gangen brukte jeg det lille sikksakkstempelet og stemplet på rekke og rad så jeg fikk en sammenhengende sikksakkbord som kunne gå tvers over kortet mitt. Det er 11 slike sikksakklinjer over hverandre på stempelet. Jeg trengte 12 for min plan, så jeg har bedrevet nøye maskering og stempling for å få en ekstra sikksakklinje øverst.


Jeg fargela sikksakklinjene mine med Copics (RV34, 32, blender for rosa, YG23, 21, 00 for grønn), og det ble hele hovedbasisen for kortet mitt.


Da jeg fikk dieen Gratulerer 5 i posten var jeg sikker på at den ikke kom til å bli brukt. Jeg liker best når ting er rett og på linje, og her var jo bokstavene litt hulter til bulter. Utrolig nok er det likevel den dieen jeg brukte først av alle de som kom i postkassa den dagen, og den funker veldig bra på dette kortet. Jeg trodde ikke jeg kom til å bruke skyggen heller. Skygger blir jo bare flere lag og mer rotete - trodde jeg. Men på dette kortet hadde jeg ikke klart meg uten, de hvite bokstavene ble litt borte i fargeleggingen nedenfor, men med skyggen bak er det mye lettere å se hva som står. Jeg proppet opp min doble gratulererdiecut på 3D-puter, stemplet deler av et bursdagsstempel fra Du er flott-settet med VersaMark og embosset i hvitt på Autumn Rose kartong fra Papertrey Ink, og proppet det opp på 3D-puter også. Til slutt limte jeg på noen dotter i matchende farger, og det er faktisk hele kortet.

Produkter brukt: 
Stempel: PD 13790 Hei på deg, PD 14923 Du er flott
Dies: PD 17256 Gratulerer 5
Annet: Dotter - rosa (867), dotter - blå (868)

Tusen takk for at du tok deg tid til å ta turen innom i dag. 
God klem fra Elin



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar